Eerste Week - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ilene Brouwershaven - WaarBenJij.nu Eerste Week - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ilene Brouwershaven - WaarBenJij.nu

Eerste Week

Blijf op de hoogte en volg Ilene

18 Januari 2014 | Singapore, Singapore

De eerste echte college week is echt ontzettend snel voorbij gegaan. De meeste van mijn vakken waren vrij interessant tot nu toe, dus dat is een goed teken. Ondanks dat het mij wel wat moeite kostte om de juiste lokalen te vinden; de faculteit van social sciences & arts is een vrij groot gebouw wat dan weer bestaat uit losse afdelingen; gelukkig is een vrij duidelijk bordjes systeem.
Elk vak bestaat uit een wekelijkse 'lecture' en dan om de week een 'tutorial'. Wat mij tot nu toe vooral is opgevallen is de mentaliteit van de studenten; De meeste zijn vrij competitief en ambitieus en stoppen veel tijd in hun studie. Ben erg benieuwd hoe zich dat de komende weken gaat ontwikkelen. Het semester hier is vergelijken met Nederland vrij kort; deze week is het begonnen, mijn laatste examen ( en dan ben ik nog relatief laat klaar) is op 7 Mei.
Naast de serieuze kant van mijn exchange is er gelukkig nog genoeg tijd om wat meer van Singapore te zien. Het feit dat ik hier nog een aantal maanden ben moet toch nog wel goed tot mij door dringen; ik heb namelijk nu nog de behoefte om zo snel mogelijk alles te zien terwijl er nog meer dan genoeg tijd is.
Plekken die ik tot nu toe bezocht heb zijn Little India, Chinatown, Marina Bay ( prachtig uitzicht) en een aantal van de shoppingmalls op Orchad road. Ik durf nu na een week wel te zeggen dat shoppen hier in Singapore een van de nationale hobby's hier; in elke wijk/district is wel een shopping mall te vinden, variërend van de allerduurste werken tot meer lokale winkeltjes. Naast het shoppen zijn ze hier ook gek op 'queiung' ( het in de rij staan voor dingen) het maakt niet uit of het om een taxi of een zitplek in een restaurant gaat, overal staat men voor in de rij.
Qua strenge regels hier moet ik vooral wennen aan het feit dat je niks mag drinken in de metro ( de MRT). Kauwgom kauwen mag weer wel, maar kauwgom wordt alleen nergens in Singapore verkocht. Verder ligt hier een vrij grote tax op alcohol, waardoor je in een restaurant toch al snel 10 Singaporese dollar kwijt bent voor een biertje.
In de supermarkt waren het vooral de spannende Aziatische groenten ( ga straks eens proberen hoe een Japanse komkommer smaakt) en de lekkernijen voor Chinees nieuwjaar ( 31 januari) die mij opvielen. Ik ben erg benieuwd hoe de komende weken gaan verlopen; ga proberen elke week toch wel een klein stukje te schrijven

hugs and kisses

  • 18 Januari 2014 - 10:39

    Willeke:

    Mooie foto's en één leuk verslag. Wat voor eten was dat in die ene foto ?

  • 18 Januari 2014 - 12:41

    Francis:

    Super om te zien wat je allemaal doet. Lekker genieten maar!
    Liefs van Francis.

  • 18 Januari 2014 - 21:33

    Anniek:

    leuk om wat van je te horen Ilene! Veel groetjes van ons.

  • 21 Januari 2014 - 16:25

    Nora:

    Door alle mooie foto's zou ik bijna vergeten dat je er bent om te studeren!
    Zijn er veel internationale studenten? En is het contact met de studenten uit Singapore zelf makkelijk te leggen? Veel groetjes!

  • 03 Februari 2014 - 21:57

    Angerique:

    Heel leuk om te lezen allemaal en fijn dat je het goed maakt. Groetjes uit dordt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilene

Actief sinds 03 Dec. 2013
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 8035

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 01 Juni 2014

Exchange Singapore

Landen bezocht: