Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Ilene Brouwershaven - WaarBenJij.nu Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Ilene Brouwershaven - WaarBenJij.nu

Hong Kong

Blijf op de hoogte en volg Ilene

27 Maart 2014 | Hong Kong, Hong Kong

Sinds het einde van mijn vakantie (begin maart) is het aantal opdrachten, essay's en ander studie gerelateerde dingen erg toegenomen. Met nu nog maar een paar weken les te gaan begint het einde op NUS steeds dichter bij te komen, maar daar wil ik nog niet aan denken !
Vorige week heb ik hier nog het Indische Holi festival gevierd ( in Nederland ook wel betekend als al die colour feesten/runs/concerten) , van oorsprong is het een Indisch lente feest waarbij men elkaar met verfpoeder en water bekogeld. Erg leuk om hier mee te maken, zeker omdat het meerendeel van de bezoekers ook van Indische oorsprong was( hele gezinnen waren er), de allemaal luidkeels meezongen met de Bollywood hits.
Afgelopen weekend werd het alweer tijd voor mijn vierde uitstapje hier; Hong Kong !
Na een nachtvlucht van ongeveer vier uur waren we eindelijk in Hong Kong aangekomen.
Wat mij meteen opviel is in wat voor mooie omgeving deze (eiland) stad ligt, omgeven door groene heuvels. Het weer was vrij anders in Singapore, in plaats van de benauwde 30 graden was het in Hong Kong een graadje of 20 met een waterig zonnetje.
We verblijven in een hostel op Hong Kong eiland zelf, in de buurt van causeway bay.
Veel mensen hier hebben Hong Kong een grotere, drukkere (viezere) versie van Singapore genoemd, iets waar ik mij niet helemaal in kon herkennen. Ondanks dat Hong Kong, net zoals Singapore, beschikt over een aantal wolkenkrabbers, een goed werkende metro systeem en veel expats vond ik Hong Kong een hele andere stad. Naast dat er natuurlijk meer Chinees (Kantonees) werd gebruikt in de dagelijkse conversaties was de sfeer in Hong Kong ook erg anders.
In Hong Kong zelf was meer dan genoeg te doen; van het uitzicht bij Victoria peak genoten, de indrukwekkende skyline van Hong Kong bekeken (inclusief lazer show), mooie tempel(s) bezocht en natuurlijk ook heel lekker gegeten (dim sum, traditioneel chinees, japans etc). Naast Hong Kong zelf zijn we ook nog een dagje naar Macau, net zoals Hong Kong een bijzondere administrative regio binnen China, geweest. Macau staat over het algemeen bekend om twee dingen; de overblijfselen van de Portugese koloniale tijd ( Portugees wordt nog gebruikt in het dagelijks leven in bussen, straatnamen etc) en de vele casino's. Zelf vond ik het erg interessant om deze fusion tussen Portugese aspecten en Chinese kenmerken te zien. Ook de casino's waren leuk om gezien te hebben, alhoewel het mij zelf niet trok om nog een gokje te wagen ( niet dat ik dat officieel mocht, maar bij wijze van spreken)
Hong Kong was zeker de moeite waard, en het lijkt mij leuk om hier ooit nog een keer terug te komen.

• 27 Maart 2014 - 18:11

Francis:

Lieve Ilene,

Zo te lezen heb jij het nog prima naar je zin.
    Ff naar Hong Kong...Leuke dingen zien en doen, en dat in een periode van een paar maanden. Dan ook nog tijd hebben voor de studie. Knap hoor.
    Wacht op het volgende verslag en geniet maar weer fijn!!

Liefs van Francis en de rest hier.