Laatste weken NUS - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ilene Brouwershaven - WaarBenJij.nu Laatste weken NUS - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Ilene Brouwershaven - WaarBenJij.nu

Laatste weken NUS

Blijf op de hoogte en volg Ilene

14 April 2014 | Singapore, Singapore

Sinds mijn weekendtrip naar Hong Kong is de tijd hier nog tienduizend keer zo snel gegaan als het al deed.
De weken hebben zich vooral afgespeeld op de campus (ja studenten op uitwisseling studeren ook echt hoor!) waar niet mis mee is, want de NUS campus (vooral het gedeelte Utown, waar mijn appartementen gebouw staat) is erg modern en mooi, en heeft alle voorzieningen die men maar nodig heeft (zwembad, sportschool, supermarkt etc)

Maar natuurlijk ook zeker in de stad zelf, want Singapore is en blijft een geweldige stad;
Bezoekjes aan leuke gezellige cafeetjes (blue jazz cafe in het de Kampong wijk van Singapore, een buurt die nog het meest lijkt op hoe Singapore er vroeger uitzag), mooie infinity zwembaden, en de 'gold class' experience in de bioscoop (waar je een dekentje krijg, luxe ligstoel en een knop om eten/drinken vanuit je bioscoop stoel te bestellen) en natuurlijk ook de befaamde ladies night (woensdagavonden) waar vrouwen gratis toegang en gratis drankjes aangebonden krijgen in bijna alle uitgaansgelegenheden in Singapore (nooit verkeerd toch?)

Ondanks dat mijn afgelopen weekend zich vooral heeft afgespeeld in een van de hele studie ruimtes hier op NUS ben ik nog steeds erg blij en dankbaar dat ik hier kan zijn en ook de kans heb om hier te sturen.
Ik heb zoveel geleerd de afgelopen maanden, niet alleen door de vakken die ik heb gevolgd ( Zuidoost Azië studies) maar ook door hier te wonen, leven en studeren.
Vanaf aanstaande donderdag ga ik een paar dagen naar Indonesië (Java om precies te zijn), iets waar ik erg naar uit kijk. Niet alleen omdat ik tussen de laatste opdrachten en examens door er nog even tussen uit kan gaan, of omdat dit mijn eerste solo trip wordt, maar ook omdat ik het erg bijzonder vind om de plekken te bezoeken waar er familie banden mee zijn.


  • 14 April 2014 - 09:42

    Tante Jose En Ome Johan:

    hoi ilene

    wat mooi om op terug te kijken nog een paar daagjes realexen dan weer naar huis
    heel veel plezier nog en dan weer thuis zal wel wennen zijn

    gr van ons x

  • 14 April 2014 - 20:48

    Omanora:

    Hi Ilene, wat is de tijd toch omgevlogen!!
    Nog even en je komt alweer naar huis.
    Heerlijk nog eerst naar Java, mijn land van herkomst. Daar ben ik jaloers op....Denk daar even aan ons... ook jouw roots liggen deels daar!

    sterkte en succes bij het studeren.
    Veel liefs vanuit Belgie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilene

Actief sinds 03 Dec. 2013
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 8041

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 01 Juni 2014

Exchange Singapore

Landen bezocht: