Verslag 1 post semester reis: Myanmar - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Ilene Brouwershaven - WaarBenJij.nu Verslag 1 post semester reis: Myanmar - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Ilene Brouwershaven - WaarBenJij.nu

Verslag 1 post semester reis: Myanmar

Blijf op de hoogte en volg Ilene

05 Juni 2014 | Myanmar, Rangoon

Zoals altijd vliegt de tijd weer voorbij, en ben ik op dit moment al weer bezig met mijn derde en laatste trip ( Vietnam en Cambodja) voordat ik eind juni weer naar Nederland vlieg.
Daarom is het weer hoogtijd nodig om een stukje te schrijven over mijn eerste twee trips: Niet alleen omdat het voor mijzelf een reisdagboek is, maar omdat ik het leuk vind om geïnteresseerde op de hoogte te houden.
Hierbij de blog over mijn eerste post NUS trips: mijn reis door Myanmar (voormalig Burma) van 7 tot 17 mei.
Na een drukke en stressvolle dag (laatste tentamen, kamer leeghalen, spullen naar de opslag brengen etc) was het rond 5 uur tijd voor mij om naar Yangon (voormalig Rangoon) te vliegen, de grootste (maar niet de hoofdstad) van Myanmar.
Na een avondje in Yangon was het de volgende ochtend al weer tijd voor een lange busrit naar Bagan. Tijdens de rit werden allemaal Koreaanse muziek clips gedraaid die op den duur steeds vreemder werden. Gelukkig ging de tijd snel voorbij en waren we aangekomen in (Nieuw) Bagan, een van de dorpjes dichtbij een gigantisch gebied gevuld met tempels. Nadat we de gedurende de volgende dagen fietsen hadden gehuurd zijn we in de brandende zon langs de tempels gefietst. Gelukkig waren er vegetarische restaurantjes en het zwembad van ons hotel om s'middags bij af te koelen (het was dik in de 35 + graden)
Na Bagan hebben we het vliegtuig genomen in de richting van het Inle meer. Voor deze vlucht hoefden we ons paspoort niet te laten zien, we konden gewoon het vliegtuig in stappen en kregen zelfs nog een goodiebag (met theemok).

Inle lake is een prachtig groot meer gelegen tussen de bergen met verschillende drijvende dorpen en tuinen. Tijdens een bootrit en een paardrijd tocht (niet zo'n succes voor het paard en voor mij haha) hebben we de mooie omgeving verkend. Na een paar dagen inle moesten we helaas weer terug naar Yangon voor onze vlucht de volgende dag. In Yangon hebben we de lokale bioscoop nog bezocht wat ook weer een hele ervaring was (gelukkig wel Engels gesproken)
Over het algemeen waren de dingen die mij opvielen in Myanmar:

- Wil je geld omwisselen in Myanmar, zorg dan dat je Amerikaanse dollars zo goed als perfect zijn, want anders worden ze niet aangenomen. De aardige eigenaar van ons tweede hostel proberen ons uit te leggen waarom de staat van de briefjes blijkbaar uitmaakt voor de waarde, maar helaas begreep ik er weinig van.

- (Bijna) alle locals die wij tegen kwamen waren ontzettend aardig en behulpzaam. Men maakte zich zorgen of je het eten wel lekker vond als je je bord niet opat en als je ergens iets liet liggen kwam men achter je aan rennen om het terug te geven.

-Het land is nog in een vroege staat van 'modernisatie' of 'westernisatie'. Nergens nog een McDonald's of een KFC te bekennen.

- Ondanks dat rechts de officiële rijrichting is hebben de auto's nog sturen aan de rechterkant(dus voor links

Ik vind het erg bijzonder dat ik de kans heb gekregen om dit land te bezoeken, iets wat kort geleden nog niet eens mogelijk was. Ook ben ik erg benieuwd hoe dit land erover 5 jaar uitziet, want ik geloof zeker dat het radicaal gaat veranderen.


  • 05 Juni 2014 - 15:33

    Tant Jose:

    hoi ilene

    leuk dat we je zo kunnen volgen
    blijven we toch op de hoogte je hebt al wel veel gezien
    dat nemen ze je niet meer af
    als je straks nog maar kunt wenne hier bij ons
    gr tante jose en ome johan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilene

Actief sinds 03 Dec. 2013
Verslag gelezen: 1588
Totaal aantal bezoekers 8038

Voorgaande reizen:

07 Januari 2014 - 01 Juni 2014

Exchange Singapore

Landen bezocht: